تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بزرگترين شركت تبليغاتي در ايران

یکی از بزرگترین سازمان های بین المللی مارکتینگ که مقر آن در نیویورک است و با سابقه ای 76 ساله در بازاریابی و فروش اخیرا به ایران رفته است و سعی دارد فضایی را برای همکاری بیشتر بین بازرگانان و تاجران دو کشور فراهم کند.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از شرق اگر چه  سازمان جهانی تبلیغات (IAA) به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین سازمان بین‌المللی حوزه مارکتینگ و تبلیغات تجاری که با بیش از ٧٦ سال سابقه، اصلی‌ترین مرجع رگولاتوری بازاریابی و رفتار با جامعه مخاطب تجاری به‌شمار می‌رود، در جدیدترین اقدام خود شگفتی‌ساز شده و بدون اینکه منتظر نتایج مذاکرات وین بماند، با پذیرش تعهداتی کم‌نظیر در تاریخ همکاری سازمان‌های بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران، حضور قطعی خود در ایران با هدف انتقال تکنولوژی به ‌کارشناسان و دانشمندان ایرانی و کمک به توسعه صنعت و بازار ایران را اعلام کرد.
IAA (International Advertising Association) که از سال ١٩٣٨ با عنوان «انجمن اعلان صادرات» فعالیت خود را با هدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مارکتینگ و بازارسازی و تبلیغات تجاری در نیویورک آغاز کرده، از سال ١٩٥٣ با تغییر نام به سازمان جهانی تبلیغات و حضور در ٧٦ کشور توانست به توسعه بازار برای تولید‌کنندگان از طریق ارائه خدمات علمی و انتقال تکنولوژی‌های نوین سرعت بخشد. این سازمان در دهه‌های اخیر به تأثیرگذارترین سلف رگولاتوری این حوزه برای کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه تبدیل شده و هم‌اکنون بسیاری از مجموعه‌های اقتصادی عظیم جهان مانند گوگل، مایکروسافت و… از خدمات IAA در توسعه بازار بهره می‌برند و بزرگ‌ترین اتحادیه‌های مارکتینگ و تبلیغات تجاری جهان با عضویت در IAA از استانداردهای حمایتی آن استفاده می‌کنند.
با وجود اینکه IAA هرگز در ایران نمایندگی رسمی نداشته است، اما برخی از متخصصان ایرانی از طریق نمایندگی‌های این سازمان در سایر کشورهای جهان به‌صورت پراکنده به همکاری با سازمان جهانی تبلیغات می‌پرداخته‌اند که ازجمله اعضای قدیمی IAA می‌توان به مرحوم محمدعلی ابرآویز، متخصص رفتارشناسی و فعال حوزه تبلیغات، اشاره کرد که نه‌تنها به‌عنوان تولید‌کننده سرودهای تاریخی «سمفونی میدان شهدا»، «سقای حرم»، «دیو چو بیرون رود فرشته درآید» و «خمینی‌ ای امام» شناخته می‌شود بلکه در زلزله بویین‌زهرا به علت کمک‌های انسان‌دوستانه به زلزله‌زدگان از سازمان جهانی تبلیغات IAA جایزه و تقدیر ویژه‌ای را دریافت کرد.
هم‌زمان با روی‌کارآمدن دولت یازدهم و شروع مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و ١+٥، دبیرکل جدید و لبنانی‌الاصل IAA، آقای فارس ابوحمد، با انتصاب نماینده دائمی و تام‌الاختیار سازمان جهانی تبلیغات در جمهوری اسلامی ایران، گامی بلند برای بررسی امکان همکاری‌های متقابل در توسعه بازار ایران برداشت و گفت‌وگوهای طولانی بین طرفین آغاز شد.
روز گذشته «مؤسسه جهان اعلان ایرانیان» به‌عنوان کارگزار انتقال تکنولوژی و خدمات IAA در ایران اعلام کرد سازمان جهانی تبلیغات بدون آنکه منتظر مشخص‌شدن نتایج مذاکرات وین بماند، با پذیرش تعهدات درخواست‌شده توسط کارگزار ایرانی، ورود رسمی خود به بازار جمهوری اسلامی ایران را شروع کرده و نتایج مذاکرات بر این عزم بین‌المللی تأثیری نخواهد داشت. سازمان جهانی تبلیغات در این تعهدات پذیرفته است که متخصصان صنایع و تجار ایرانی برای تمام بخش‌های علمی و پژوهشی و دستیابی به تکنولوژی‌های جدید و حمایت در ورود به بازارهای جهانی در هر شرایطی از امتیازات و پشتیبانی برابر با دیگر فعالان جهانی برخوردار باشند. IAA همچنین تعهد کرده است تمامی فعالیت‌های خود را منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و براساس احترام به ملت بزرگ ایران تنظیم کند و از هرگونه ارتباط فعالان کشورها یا سازمان‌های متخاصم با جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص رژیم اشغالگر قدس جلوگیری کند. خبرنگار ما در تماس با دکتر شفیعی شهربابکی نماینده دائمی و تام‌الاختیار سازمان جهانی تبلیغات در امور ایران، مصاحبه‌ای تفصیلی کرده است که در روزهای آینده تقدیم خوانندگان محترم خواهد شد.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: