تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




برندگان جایزه گلدن گلوب 2014 آمریکا

golden glob

هر ساله و با برگزاری مراسم جایزه گلدن گلوب عملا فصل جایزه های پرزرق و برق آمریکایی و هالیودی در این کشور آغاز می شود. فصلی که در نهایت در اسفندماه و با جایزه اسکار به اوج خود می رسد. امسال نیز شهر لس آنجلس میزبان هنرمندان معروف هالیود بود و البته فیلمسازانی از گوشه و کنار جهان که با کارهای درخشان خود جذب این صنعت بزرگ در آمریکا شدند و کار فیلمسازی دراین کشور را تجربه کردند.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی در هفتاد و دومین دوره جایزه گلدن گلوب که  شب 11 ژانویه در بورلی هیلز لس آنجلس کالیفرنیا برگزار شد،  دو فیلم ‘پسربچگی’ و ‘هتل بزرگ بوداپست’ جوایز اصلی را به خود اختصاص دادند.

در این مراسم پسربچگی بهترین فیلم سال در رشته درام شناخته شد و  سه جایزه برد. جایزه بهترین کارگردانی به خاطر این فیلم به ریچارد لینکلیتر رسید و پاتریشیا آرکت به خاطر درخشش در همین اثر برنده جایزه بهترین هنرپیشه مکمل زن شد.

“پسربچگی” (Boyhood) زندگی کودک اهل تگزاس به نام میسون (با بازی اِلار کولترین) را طی یک دورۀ ۱۲ ساله از ۶ سالگی تا بلوغ تصویر کرده است. فیلم مورد ستایش بسیاری از منتقدان قرار گرفته و نقدهای مثبت زیادی بر آن نوشته شده است. لینکلیتر پیشتر به خاطر کارگردانی این فیلم، جایزۀ خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی از جشنوارۀ برلین را دریافت کرده بود.

فیلم هتل بزرگ بوداپست برنده بهترین فیلم سال در رشته کمدی یا موزیکال شد.

هتل بزرگ بوداپست (Grand budapest hotel) به کارگردانی وس اندرسون، فیلمی فانتزی و سورئال با شخصیت‌ها و ماجراهایی عجیب و غریب و اغراق آمیز است. این فیلم با الهام از آثار اشتفان تسوایگ، نویسندۀ اتریشی، ساخته شده و در فاصلۀ زمانی بین جنگ جهانی اول و دوم روایت می شود.

ایمی آدامز به خاطر فیلم چشمان بزرگبرنده جایزه بهترین هنرپیشه زن شد. این فیلم داستان زندگی یک زن موفق نقاش در دهه پنجاه به نام مارگارت کین را بازگو می کند که در دهه شصت باید با شوهرش که ادعا می کرد نقاشی ها کار اوست بجنگد.

چطور اژدهایت را تربیت کن ۲ برنده بهترین اثر انیمیشن سال و لویاتان از روسیه بهترین فیلم خارجی سال شناخته شدند. فیلم لویاتان جامعۀ امروز روسیه و فساد سیاسی و اخلاقی حاکم بر آن را مورد نقد قرار داده است.

مایکل کیتون جایزه بهترین هنرپیشه مرد در رشته موزیکال یا کمدی را به خاطر بردمن برد.

ادی ردمین برای بازی در تئوری همه چیز جایزه بهترین هنرپیشه مرد را دریافت کرد.

جولیان مور به خاطر فیلم هنوز آلیسبرنده جایزه بهترین هنرپیشه زن شد. آلیس پنجاه ساله، مادر سه فرزند و استاد دانشگاه، در می یابد که به بیماری آلزایمر زودرس مبتلا شده. داستانی پر سوز و گداز درباره ارزش خانواده که سال هاست یکی از موضاعات اصلی هالیوود در نوع تفکر آمریکایی است.

مور قبلا هفت بار نامزد گلدن گلوب شده اما هرگز آن را نبرده بود.

پیشتر در این شب جفری تامبور جایزه بهترین هنرپیشه در یک فیلم کمدی تلویزیونی (فیلم شفاف یا ترانسپارنت) را گرفت.

جایزه بهترین آهنگ اوریجینال به گلوری از فیلم سلما رسید.

فیلنامه نظریه همه چیز نوشته یوهان یوهانسون برنده بهترین فیلنامه سال شد. این فیلم داستان عشق فیزیکدان معروف، استیون هاوکینگ، در دوران جوانی در دهه شصت به دختری به نام جین در دانشگاه کمبریج.

کوین اسپیسی هم جایزه بهترین هنرپیشه یک سریال تلویزیونی را به خاطر فیلم خانه پوشالی گرفت.

آقای اسپیسی قبلا هشت بار نامزد این جایزه شده بود اما اولین بار است که برنده می شود.

در مراسم گلدن گلوب امسال به راهپیمایی اتحاد پاریس هم اشاره شد.

george_clooney

جرج کلونی، که نامزدی اش برای فرمانداری کالیفرنیا در سال 2018 هر روز جدی تر می شود و از قرار به همین دلیل هم فعالیت‌های بشردوستانه هم دارد، هنگام دریافت جایزه ‘یک عمر دستاورد هنری’ راهپیمایی روز یکشنبه فرانسه را “خارق‎العاده” خواند.

آقای کلونی گفت: “کسانی که تظاهرات کردند، مسیحی، یهودی و مسلمان بودند؛ سران کشورهای سراسر جهان بودند. و برای اعتراض راهپیمایی نکردند. می‌خواستند بگویند که ما با ترس زندگی نخواهیم کرد. پس من هم شارلی هستم.”

تاريخ: ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
كليد‌واژه‌ها: جرج کلونی | گلدن گلوب 2014
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Daniel
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469773664
You put the lime in the cooucnt and drink the article up.