تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بحران آب در کالیفرنیا و ابلاغ قانون تازه فرماندار

DROUGHT1-master675بعد از اما و اگرهای بسیار در نهایت آقای براون، فرماندار کالیفرنیا روی چمنی‌های منطقه سیرای نوادا ایستاد  وگفت اینجا باید برف بود و من روی برف می ایستادم، اما اکنون روی چمن ایستادم و همین وضعیت نشان‌دهنده کم آبی شدید در ایالت ماست.

به گزارش نیویورک تایمز  جری براون فرماندار کالیفرنیا با صدور دستوری نخستین محدودیت‌های اجباری آب در تاریخ این ایالت را به اجرا گذاشته است که از جمله‌آنها کاهش 25 درصدی مصرف آب برای شهرها و شهرستان‌های کل این ایالت کم آب است..
بر اساس این دستور از این پس چمن های گسترده آبیاری شونده متعلق به دولت، با چمن‌های مقاوم در برابر خشکسالی عوض خواهند شد و در شهر ها استفاده آب برای چمن‌های زینتی ممنوع خواهد شد.
سال گذشته جری براون، فرماندار این ایالت پس از سال ها خشکسالی، حالت اضطراری اعلام کرد.
برف در کوه های ایالت در پایین ترین سطح خود از زمان آغاز ثبت سطح برف قرار گرفته است.
آقای براون که در کوه های سیرا نوادا صحبت می کرد گفت: “ما بر روی چمن خشک ایستاده‌ایم در حالی که می بایست این جا روی برف می‌بودیم.”
او افزود: “مردم باید درک کنند که ما در یک دوره جدید هستیم این ایده که چمن سبز کوچک زیبای‌تان هر روز آب زیادی مصرف خواهد کرد، دیگر ایده زمان گذشته است.”
نظام جدید تامین آب، دانشگاه ها، گورستان ها، مالکان زمین های گلف و دیگر مالکان بزرگ زمین را ملزم به کاهش جدی در مصرف آب می کند.
کشاورزان در بزرگترین ایالت کشاورزی ایالات متحده در سال های اخیر شدیدا آسیب دیده‌اند.
بر اساس گزارش بی بی سی منتقدان آقای براون گفته اند دستور او پاسخگوی نیازمندی‌های بخش کشاورزی به آب نیست.
آدام اسکو از یک سازمان زیست محیطی کالیفرنیا می گوید: “در این خشکسالی شدید فرماندار به شرکت های بزگ کشاورزی و شرکت ها نفتی اجازه می دهد منابع آب زیرزمینی با ارزش را کاهش دهند و آلوده سازند، منابعی که برای صرفه جویی آب اهمیت حیاتی دارند.”
خشکسالی‌های قبلی منجر به بروز آتش سوزی های موسمی فاجعه بار در کالیفرنیا در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ شد.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
كليد‌واژه‌ها: بحران آب در کالیفرنیا | جری براون | فرماندار کالیفرنیا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: