تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بانوی کارآفرین ایرانی در استنفورد

SensesCultural: Screen Shot 2016-04-09 at 11.12.26 PMنرگس بنی اسدی٬ موسس و مدیرعامل شرکت بینا در آمریکا می‌گوید با رفع محدودیت‌های بین‌المللی زیر ساخت‌های لازم برای بروز خلاقیت جوانان ایرانی و راه‌اندازی شرکت‌های نوپا(استارت‌آپ) فراهم‌تر از قبل خواهد شد.

خانم بنی اسدی که مدرک مهندسی کامپیوتر گرایش سخت‌افزار را از دانشگاه تهران دریافت کرده برای ادامه تحصیل به آمریکا آمد و مدرک Phd خود را در رشته برق از دانشگاه استنفورد گرفت. او پس از مدیریت یک پروژه موفق دانشگاهی موفق به تاسیس شرکت خود به نام «بینا» شده است.

این کارآفرین ایرانی می‌گوید که «جوان‌های ایرانی در رشته‌های مهندسی و پزشکی بسیار پیشرفته هستند و علاقه دارند که کارهای خلاق انجام دهند.» در نتیجه به نظر او در فضایی که پس از لغو تحریم‌های علیه ایران ایجاد شده این امیدواری وجود دارد که روابط بهتر بین ایران و جامعه بین‌المللی باعث شود تا زیر ساخت‌های تکنولوژیک و حقوقی لازم فراهم شود: «در این صورت جوان‌های ایرانی می‌توانند خلاقیت هایشان را عملی کنند و امیدوارم که از قبل همین شرایط٬ شرکت های بسیاری هم در ایران پا بگیرند.»

او همچنین امیدوار است که زمینه همکاری با افراد و شرکت‌های ایرانی و همچنین راه‌اندازی پروژه‌های مشترک فراهم شود: «شرکتی که ما الان در آن فعالیت داریم یک شرکت نرم افزاری است برای بررسی و پردازش داده‌های ژنتیک. شرکت ما جزو شرکت روش(Roche) است که در زمینه دارو و درمان فعالیت می‌کند. امیدوارم که فرصتی ایجاد شود تا ما با هموطنانمان کار کنیم و بتوانیم این دانش را به ایرانیان هم در آینده ارائه کنیم.

منبع: صدای آمریکا

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
كليد‌واژه‌ها: بانوان ایرانی در آمریکا | زنان ایرانی آمریکایی | نرگس بنی‌اسدی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: