تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بانوی عکاس ایرانی در یک رقابت جهانی

پریناز آل‌آقا، به‌عنوان تنها نماینده ایران، به پنجمین دوره مسابقه عکاسی اکسپرس اوارد parinaz راه پیدا کرد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی مسابقه عکاسی Exposure Award که از معتبرترین رقابت‌های عکاسی در جهان است، در پنجمین دوره مسابقه خود، فقط یک عکس از کشور ایران را در این دوره پذیرفت. این مسابقه که هر سال به میزبانی یک کشور در دنیا برگزار می‌شود، سال ٢٠١٥ به میزبانی فرانسه و شهر پاریس در موزه لوور برگزار می‌شود.

پریناز آل‌آقا با عکسی سیاه‌وسفید از نمایش «پروانگی»، در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده است. او درباره عکس خود و حضورش در این مسابقه عکاسی، گفت: «حس نهفته در عکس برای من نوعی طلب و درخواست را تداعی می‌کند؛ نوعی جست‌وجو برای دستیابی به خواسته‌ها که این حس، یکی از تصاویر مورد علاقه خودم برای همیشه و همچنین مخاطب آثار عکاسی‌ام محسوب می‌شود». آل‌آقا در توضیح جزئیات بیشتر این اثر، عنوان کرد: «این عکس فقط در سه نسخه (ادیشن) موجود است که دو نسخه از آن، آبان‌ماه سال ٩٣ در نمایشگاه انفرادی به فروش رسید. این عکس‌ها از ١٣ جولای ٢٠١٥ به مدت یک ماه در موزه لوور پاریس میهمان صفحه‌های نمایش دیجیتالی خواهد بود». پریناز آل‌آقا، کارگردان تئاتر و عکاس آزاد، متولد سال ٥٨ در تهران، دارای کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران است. نمایشگاه آثار برتر پنجمین دوره مسابقه عکاسی Exposure Award ٢٠١٥ در موزه لوور به‌صورت رسمی افتتاح شد.

در این رقابت بیش از پنج‌میلیون قطعه عکس از میان ١٩١ کشور و از‌ هزاران عکاس متقاضی حضور داشتند که فقط ٢٨٠ عکس در مرحله نهایی برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شدند. این نمایشگاه در دو بخش عکس‌های رنگی و سیاه‌وسفید برپا می‌شود که در بخش سیاه‌وسفید، فقط نام یک شرکت‌کننده از ایران به چشم می‌خورد. عکس عکاس ایرانی در صفحه ١٠٤ کتاب نمایشگاه چاپ شده است. این نمایشگاه با موضوع آزاد و بدون محدودیت در مضمون و سال تولید عکس، از عصر روز دوشنبه ٢٢ تیر، ١٣ جولای، در موزه لوور فرانسه آغاز به‌کار کرده و به‌مدت یک‌ ماه میزبان علاقه‌مندان است.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
كليد‌واژه‌ها: پریناز آل آقا | جایزه اکسپرس | عکاسان زن ایران
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: