تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بانویی ایرانی میزبان مدیران هنری ایران در آمریکا بود

yazdjerdi

سفر هیات هنری ایران به آمریکا و حضور در همایش موسسه خاورمیانه آمریکا در پیتسبورگ سبب شد تا اطلاعات تازه ای از این انعکاس عمومی یابد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی در سایت موسسه خاورمیانه آمریکا آمده است که ریاست این مرکز بر عهده بانویی ایرانی است به نام سیمین یزدگردی(کورتیس) که البته سال گذشته نیز تلاش هایی را صورت داد تا بتواند ارکستر سمفونیک پیتسبورگ را راهی ایران کند.

خانم یزدجردی تحصیلکرده هاروارد  است  و درباره حضور آقای مرادخانی گفته است که این یک سفر فرهنگی بود و قرار بود که آقای مرادخانی برای برنامه جمع آوری کمک مالی برای سفر ارکستر پیستبورگ حضور یابد که آن زمان میسر نشد و در این کنفرانس حضور یافت.

خام یزدگری پیش از انقلاب به مدت سه سال در ایران زندگی می کرده است و  با زبان فارسی آشنا نیست و نمی تواند به فارسی صخبت کند. اما همانند تمامی ایرانیان عشق علاقه ای به فرهنگ ایرانی دارد و علاقه مند به گسترش ارتباط با ایرانیان است.

بر اساس این گزارش از آخرین باری که ارکستر سمفونی پیتسبورگ در تهران برنامه اجرا کرد ۵۰ سال می‌گذرد.

در سال ۱۹۶۴ میلادی این ارکستر در یک تور ۱۱ هفته‌ای به چندین کشور بلوک شرق در اروپا و همین طور ایران سفر کرده بود.

مدیران ارکستر پیتسبورگ تمایل دارند که آن کنسرت تاریخی را بار دیگر در ایران برگزار کنند، و آنگونه که خانم یزدگردی اعلام کرده است موسسه خاورمیانه آمریکا در پیتسبورگ نیز از این برنامه حمایت می کند و به دنبال جذب کمک های مالی برای اجرای این ارکستر در ایران است.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
كليد‌واژه‌ها: زنان موفق ایرانی در آمریکا | فعال فرهنگی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: