تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بازيگر ايراني جايزه نخست جشنواره فيلم نيوجرسي

sareh bayat«ساره بیات» بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرام خود به دلیل نقش آفرینی در فیلم «فصل فراموشی فریبا» از انتخابش به عنوان بهترین بازیگر زن در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم راهوی آمریکا در نیوجرسی خبر داد.
بیات با بازی در فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی «عباس رافعی» که در این جشنواره بین المللی حضور داشت موفق به دریافت این جایزه شد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از  ایرنا،گفتنی است 12 فیلم از سراسر جهان در بخش این مسابقه حضور داشتند که «فصل فراموشی فریبا» از ایران موفق به دریافت چهار جایزه اصلی این جشنواره شد.

این جشنواره که سومین دوره خود را در آکادمی هنر همیلتون برگزار کرد، هدف از برگزاریش را ارائه فرصتی برای فیلمسازان مستقل جهان برای ترویج امید، برابری، همدلی و آگاهی از طریق فیلم اعلام کرده است و به همین دلیل سمیناری در ارتباط با مضامین جشنواره توسط کارشناسان سینما و کارگردانان و منتقدان پس از نمایش هر فیلم برگزار شد.

«فصل فراموشی فریبا» پیش از این در بخش مسابقه جشنواره هادسون نیویورک و در بخش رقابتی جشنواره بین المللی کلمبیا آمریکا و در سی و نهمین دور جشنواره فیلم مونترال کانادا حضور داشت.

این فیلم در سی و دومین دوره جشنواره فجر در بخش مسابقه حضور داشت و ساره بیات نامزد بهترین باریگر زن شد و عباس رافعی در نوزدهمین دوره جشنواره کرالا هند جایزه بهترین کارگردان آسیا و «فصل فراموشی فریبا» جایزه نتبک (فیلمی که به ارتقا و توسعه سینمای آسیا کمک می کند) را دریافت کرد.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارف او، بر زندگی عاشقانه اش سایه انداخته است.تلاش این زن برای فرار از گذشته اش، سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اکنون که همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است، مجبور می شود برای امرار معاش و تامین هزینه های بیمارستان، با وانت او کار کند.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
كليد‌واژه‌ها: ساره بيات | سينماي ايران در آمريكا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: