تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




اوباما:نژادپرستی بلای جامعه است

nocreditکشتار روز چهارشنبه 9 آمریکایی آفریقایی تبار در شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی موجی از اعتراض و انتقاد نسبت به وجود و بروز دوباره نژاد پرستی را در آمریکا سبب شد.
به گزارش سایت احساسات فرهنگی دو روزی بعد از این حادثه باراک اوباما نیز وارد میدان شد و ضمن محکوم کردن این عمل و تقبیح نژاد پرستی و خشونت بر خواسته خود مبنی بر محدود کردن حمل اسلحه نیز تاکید کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، درارتباط با کشته شدن ۹ آمریکایی آفریقایی تبار به دست یک جوان سفید پوست از نژادپرستی به عنوان “بلای” جامعه یاد کرده است.

چهارشنبه گذشته (۱۷ ژوئن) دیلان روف ۲۱ ساله حاضران در یک کلیسای متعلق به فرقه مسیحیان متدیست در شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی را به گلوله بست که در این حادثه 9 نفر کشته شدند.

آقای اوباما که در سان فرانسیسکو صحبت می کرد گفت: “انگیزه تیرانداز به ما یادآوری می کند که نژاد پرستی بلای جامعه است که باید با آن مقابله کرد.”

رئیس جمهور آمریکا افزود: “ما در این زمینه به پیشرفت هایی رسیده ایم، اما باید هوشیار بود چرا که نژادپرستی همچنان ادامه دارد.”

آقای اوباما همچنین خواستار انجام مباحثات تازه ای درارتباط با مسئله حمل سلاح شد و از کنگره خواست تا افکار عمومی را دنبال کند.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که ابراز همدردی در این مورد کافی نیست، ما باید اقدامی دراین باره انجام دهیم.

لایحه قبلی دولت آمریکا مبنی بر ممنوعیت حمل سلاح های تهاجمی رای لازم را از سنا بدست نیاورد.

دیلان روف، ۲۱ ساله، مظنون به قتل ۹ نفر در کلیسای سیاهپوستان شهر چارلستون، روز جمعه برای تفهیم اتهام در دادگاه حضور یافت.

خانواده‌های شماری از قربانیان کشتار در کلیسای شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی با حضور در جلسه دادگاه، خطاب به مرد مظنون به تیراندازی گفتند که او را می بخشند.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
كليد‌واژه‌ها: باراک اوباما | تیراندازی در کارولینای شمالی | زنان آمریکا،تبعیض نژادی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: