تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




الیز استفانیک؛جوانترین زن کنگره آمریکا

Elise Stefanik“اليز استفانيك” (Elise Stefanik)    سی ساله  كه در انتخابات مياندوره‌اي سال 2014 برگزار شد و از ايالت نيويورك به مجلس نمايندگان آمريكا راه يافته است، عنوان جوان‌ترين نماينده كنگره در تاريخ آمريكا را به خود اختصاص داد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی او نماينده حزب جمهوريخواه  و دانش آموخته دانشگاه هاروارد است. جست و جویی کوتاه در زندگی و فعالیت های او نشان می دهد که فرد پرتلاش و کوشش است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خانم استفانیک می توانید به اینجا بروید و البته فیلم کوتاهی را هم درباره او و ایده هایش ببینید.

استفانيك از سال 2006 يكي از دوستان و هم دانشگاهي‌هاي مارك زاكربرگ مدير عامل معروف شبكه اجتماعي فيسبوك است، شبکه ای که گفته می شود در همین انتخابات بیش از 600 هزار نفر را با تشویق و تبلیغ این سایت به رای دادن روی آوردند تا تاثیر  آن بر انتخابات آمریکا انکار نشدنی باشد.

پيش از اين ركورد جوان‌ترين عضو كنگره آمريكا در اختيار “اليزابت هولزمن” نماينده سابق دموكرات از ايالت نيويورك بود كه در سال 1973 به كنگره راه يافت.

 با نهايي شدن نتايج انتخابات مياندوره‌اي كنگره، حزب جمهوريخواه به لحاظ تعداد كرسي‌هاي صاحب شده در مجلس نمايندگان، با كسب بيش از 246 كرسي،به بزرگ‌ترين پيروزي خود از سال 1946 بدين سو در كنگره دست يافته است اگر چه تنها یک سوم واجدان رای دادن در این انتخابات شرکت کرده باشند.

پیش بینی ها این است که کار بر رئس جمهور اوباما در دو سال پش رو سخت باشد اگر چه بسیاری را این گمان است که پرونده هسته ای ایران در این میانه این بختیاری را دارد که تا قبل از شروع به کار مجلس( دو ماه دیگر) به توافق پایدار میان دو طرف برسد و کار را به مجلس بعدی واگذار نکند.

ضمن آنکه قانون اختیاراتی به رئیس جمهور داده که بدون مجوز کنگره و بر اساس تشخیصی که از منافع آمریکا دارد ، تحریم ها را تا شش ماه و حتی بیشتر تعلیق کند.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: