تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




اعلام نامزدی هیلاری کلینکتون درفیلمی کوتاه و صمیمی

hilariهیلاری کلینتون که چند مدتی قبل یکی از مدیران گوگل را به عنوان مشاور خود انتخاب کرد، برای اعلام نامزدی خود از شیوه ای غیر متعارف بهره برد تا پیامی به آمریکاییان دهد که در استفاده از شبکه مجازی سنگ تمام خواهد گذاشت.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی خانم کلینکتون  اعلام نامزدی خود  را نه در یک گردهمایی حزب دمکرات، بلکه از طریق شبکه اجتماعی توییتر و پخش نواری ویدیویی در اینترنت صورت داد. و جالب این که در همین یک روزی که از انتشار این فیلم کوتاه می گذرد بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر آن را دیده اند که در نوع خود رکوردی جالب توجه به حساب می آید. یک هفته بعد این بییندگان به 4 میلیون و 200 هزار نفر رسید.

هیلاری ۶۷ ساله، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و همسر بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری اسبق ایالات متحده، روز یکشنبه (۱۲ آوریل) نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد. پیام کلینتون از طریق توییتر و نواری ویدیویی در اینترنت منتشر شد.
قرار است کلینتون در نخستین سفرهای انتخاباتی خود رهسپار ایالت‌های نیوهمپشایر و آیووا شود که در آنها انتخابات مقدماتی زودرس برگزار خواهد شد.

هیلاری کلینتون همواره این رویا را در سر می‌پروراند که به عنوان نخستین زن ريیس‌جمهوری آمریکا شود. او به مبارزه در راه حقوق زنان وفادار بود و در زمان ریاست خود بر وزارت امور خارجه آمریکا نیز همه جا در جهان از حقوق زنان دفاع می‌کرد.
هیلاری کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا بیش از همه وزیران خارجه پیش از خود سفر کرد. کل سفر او ۹۵۶۷۳۳ مایل پرواز برآورد شده است. با این همه کلینتون درباره موضوعات حساسی چون بحران خاورمیانه محتاط بود و آن‌ها را به موضوعات اصلی خود تبدیل نکرد.

باراک اوباما روز شنبه ۱۱ آوریل پشتیبانی خود را از نامزدی وزیر خارجه پیشین خود اعلام کرد و گفت هیلاری کلینتون وزیر خارجه برجسته‌ای بود و به اعتقاد او همچنین می‌تواند رئیس‌جمهوری برجسته شود.
فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز از نامزدی هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا استقبال و برای او موفقیت آرزو کرد. اشتاین‌مایر به روزنامه آلمانی “بیلد آم زونتاگ” گفت: «هیلاری کلینتون در مقام وزیر امور خارجه نه فقط خود را به عنوان شریکی قابل اعتماد برای اروپا و دوستی برای آلمان نشان داد، بلکه در بحران‌های جهانی ـ از افغانستان گرفته تا خاورمیانه ـ نیز باریک‌بینی خود را ثابت کرد».
هیلاری کلینتون بر خلاف دور اول نامزدی خود، این بار نباید از داشتن یک رقیب جدی درون حزبی بیم داشته باشد، زیرا تا کنون در صفوف حزب دمکرات رقیبی جدی برای او دیده نشده است. جو بایدن، معاون باراک اوباما نیز ظاهرا تصمیم دارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، ولی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او عملا در برابر کلینتون شانسی ندارد.

به گفته کارشناسان، هیلاری کلینتون باید در کارزار انتخاباتی بکوشد مردم را متقاعد کند که در رویکردهای سیاسی خود راه‌های تازه‌ای را خواهد آزمود. هیلاری کلینتون در دیباچه چاپ تازه کتاب خود به نام “گزینش سخت” که روز جمعه منتشر شد، خاطر نشان ساخته که ایجاد شانس برابر برای همه آمریکایی‌ها یکی از نکات کانونی مبارزات انتخاباتی او خواهد بود.

هیلاری کلینتون یکی از مدیران گوگل را به عنوان مشاور خود در امور مرتبط با تکنولوژی استخدام کرد. پیشبینی می‌شود هیلاری کلینتون برای آغاز کمپین انتخاباتی خود دست به چنین انتخابی زده باشد.
وی که به تازگی مادربزرگ شده است در رابطه با نوه خود “شارلوت” می‌گوید: «من بیش از پیش اعتقاد دارم که آینده ما در قرن بیست و یکم به این وابسته است که تضمین کنیم هر کودکی که در کوه‌های آپالاچن، یا در دلتای میسوری، یا در دره ریوگرانده بزرگ می‌شود، با “شارلوت” از شانس برابر برای موفقیت برخوردار باشد».
نزد جمهوری‌خواهان تا کنون دو سناتور به نام‌های تد کروز و رند پاول نامزدی خود را اعلام کرده‌اند. هر دو آنان از چهره‌های محبوب در میان جناح محافظه‌کار “تی پارتی” هستند. قرار است روز دوشنبه مارکو رابیو، سناتور ایالت فلوریدا نیز به جمع آنان اضافه و وارد کارزار انتخابات شود.
یکی دیگر از نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواهان جب بوش، فرماندار پیشین و برادر جرج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکاست.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
كليد‌واژه‌ها: هیلاری کلینکتون
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Divyansh
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469729242
I read your ponistg and was jealous