تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




اعتراض کشاورزان کالیفرنیا به ابلاغیه فرماندار

DROUGHT1-master675با گذشت یک هفته از اعلام برنامه جدید فرماندار کالیفرنیا اعتراضات به اولویت‌های تعریف شده در این برنامه همچنان ادامه دارد. یوناس مینتون، کارشناس و مشاور یکی از سازمان‌های حمایت از محیط زیست در مصاحبه‌ای با روزنامه “لس آنجلس تایمز” آغاز اقدامات اخیر فرماندار این ایالت را “بسیار دیر” خواند. مینتون معتقد است کالیفرنیا باید برای شروع می‌بایست استخراج آب‌های زیرزمینی در این منطقه و کاشت محصولات کشاورزی که نیاز به آبیاری زیاد دارند متوقف شود.

گروهی هم معتقدند که کشاورزان پیش از شروع اجرای این دوره از رویکردهای کنترل مصرف آب با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو بوده‌اند. لابی کشاورزان کالیفرنیا از حقوق محدود کشاورزان این منطقه یاد کرده و گفته است که کشاورزان برای دومین سال پیاپی از پروژه‌ی آب‌رسانی دولت کالیفرنیا هیچ سهمی نداشته‌اند.

کشاورزان در اقتصاد کالیفرنیا نقش بسیار مهمی به عهده دارند. ۸۰ درصد کل بادام تولید شده در دنیا در “دره مرکزی” این ایالت کشت می‌شود. فروش محصولات کشاورزی این منطقه بیش از ۴۰ میلیارد دلار درآمد سالیانه برای “ایالت طلایی” به ارمغان می‌آورد.

چند روز قبل که فرماندار ایالت کالیفرنیا دستور کاهش 25 درصدی مصرف آب در این ایالت را داد کشاورزان اولین منتقدان او بودند.
به گزارش سایت احساسالت فرهنگی بر اساس برنامه جدید برای کنترل و حفظ ذخایر آب، زمین‌های گلف، محوطه سبز دانشگاه‌ها، پارک‌ها و گورستان‌ها موظفند مصرف خود را به شدت کاهش دهند.

بارش برف بسیار کم در طول زمستان امسال در تاریخ کالیفرنیا بی‌سابقه بود و این ایالت ۴۰ میلیون نفری را وارد فاز جدیدی از بحران کم‌آبی خود کرد. به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس منابع آب زیرزمینی این منطقه در این موج خشکسالی که وارد چهارمین سال خود می‌شود، کاهش چشم‌گیری یافته است. بر اساس این گزارش ایالت کالیفرنیا تنها آب لازم برای مصرف یک سال را در مخازن آب خود دارد.

منبع: دویچه وله

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
كليد‌واژه‌ها: بحران آب در کالیفرنیا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Sabrina
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469603201
It's great to find an expert who can exailpn things so well
Mubarak
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469741200
IJWTS wow! Why can't I think of thnigs like that?