تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




از اصفهان تا ارواین؛مستندی درباره دکتر حسین عمومی

Documentary_Screening_and_Educational_ConcertcompSensescultural:  فیلم مستند از اصفهان تا ارواین که شرح زندگی هنری دکتر حسین عمومی استاد موسیقی دانشگاه ارواین است روز ۲۲ ماه می در مراسمی با حضور این چهره شناخته شده موسیقی ایرانی رونمایی و نمایش داده خواهد شد.

این فیلم مستندی است که چند سالی ساخت آن به طول انجامید و در‌ آن برخی از چهره‌های نامی موسیقی ایران از حسن کسایی تا محمدرضا لطفی و حسین علیزاده و محمدرضا شجریان درباره جایگاه هنری و تلاش‌های دکتر حسین عمومی سخن می‌گویند.

در کنار آن در این فیلم مخاطب با برخی فعالیت‌های دیگر آقای عمومی از جمله ابتکاراتش در ساخت و پرداخت نی و نیز ساخت نوعی خاص از تمبک با کوکی متفاوت آشنا می‌شوند.

دکتر حسین عمومی از حدود یک و نیم دهه قبل به آمریکا آمد و در مرکز مطالعات ایرانی دکتر ساموئل جردن به عنوان استادموسیقی سرگرم تدریس شد و توانست شاخه‌ای از موسیقی ایرانی را که عمدتا شاخه سنتی آن بوده است را به پیش ببرد.

او  به دلیل صدای پخته و بم مناسبی که دارد در زمینه تدریس چکیده و عصاره ردیف آوازی تجربه‌هایی را به دست آورد که حاصل آن را در شیوه آوازی اصفهان به کار گرفت و  آموزش داد که در نتیجه آن یکی دو آمریکایی علاقه‌مند به موسیقی آوازی ایران نیز نزد او به آموزش این شیوه آوازی پرداختند.

فیلم مستند از اصفهان تا ارواین در ساعت ۵ تا ۷ عصر روز یکشنبه ۲۲ ماه می ۲۰۱۶ در دانشگاه یو سی ارواین به نمایش درخواهد آمد و علاوه بر آن کنسرتی هم از سوی آقای عمومی و شاگردانش در این تالار اجرا خواهد شد.

 

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
كليد‌واژه‌ها: حسین عمومی | مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه ارواین
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: