تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




ارکستر سمفونیک تهران به نیویورک می‌رود؟

samphonik

اجرای خوب و کیفی ارکستر سمفونیک تهران این پیش‌بینی را قوت بخشیده است که این ارکستر همراه ر‌ئیس جمهور ایران و همزمان با سفر او به نیویورک به  کشور آمریکا سفر خواهد کرد تا طعم موسیقی ایرانی با زبانی جهانی را به شهروندان آمریکایی بچشاند.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد که  از اجرای ارکستر سمفونیک تهران دیدن می‌کرد در بخشی از گفت وگوی خود با خبرنگاران با تاکید بر اهداف دیپلماسی فرهنگی گفت:در حوزه دیپلماسی فرهنگی هدف این است که هم پیام ما به آنها برسد و هم ما پیام آنها را بشنویم و در نهایت تبادل نظر داشته باشیم. البته در حوزه موسیقی بیشترین آثاری که اجرا خواهد شد آثار جهانی و کلاسیک است. اگر ارکستر ما برود قطعا از آثار آهنگسازان ایرانی اجرا خواهند کرد.

معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به امکان حضور ارکستر سمفونیک در نیویورک گفت: پیشنهاد دادم که در چند جای دنیا برنامه‌هایی داشته باشیم. علاقه‌مند هستیم که در نیویورک، پاریس و در چند جای دیگر ارکستر سمفونیک تهران به اجرای برنامه بپردازد. خوشبختانه با حضور آقای  علی رهبری( رهبر ارکستر سمفونیک تهران) این امکان برای ما فراهم است که اگر به هر کجای دنیا برویم از بابتِ کیفیتِ کاری که ارائه می‌کنیم خیال‌مان راحت باشد.

وی ادامه داد: این از پیشنهادهای ماست که ارکستر سمفونیک تهران در زمان حضور آقای روحانی در نیویورک و در مقر سازمان ملل اجرایی داشته باشد. البته در این زمینه هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
كليد‌واژه‌ها: ارکستر سمفونیک تهران | موسیقی ایران در آمریکا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: