تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




اجرای کریس دبرگ در کالیفرنیا سخنان ناشر ایرانی

 محسن رجب‌پور مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری «ترانه شرقی» در سال‌های میانی دهه ۸۰ با همکاری گروه آریان و کریس دبرگ آلبومی را در ایران منتشر کرد، در واکنش به اجرای مشترک قطعه «نوری تا ابدیت» توسط «کریس دبرگ» و یک خواننده ایرانی مقیم لس‌آنجلس، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش Senses Cultural  شب گذشته کنسرت مشترک «کریس دبرگ» و یک خواننده ایرانی حارج از کشوز (اندی مددیان) در سالن «مایکروسافت تیاتر» شهر لس آنجلس برگزار شد و در این برنامه قطعه «نوری تا ابدیت» که قطعه دو صدایی و مشترک کریس دی برگ و گروه آریان است در این کنسرت به صورت مشترک اجرا شد که بخش های فارسی آن را «اندی» خواند.

ویدئوی این اجرا از صبح امروز در شبکه های مجازی دست به دست چرخید و حتی شایعه نارضایتی اعضای آریان و مدیرعامل شرکت ترانه شرقی نیز مطرح شد اما «محسن رجب پور» دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» درباره این اتفاق توضیح داد: «طبق قراردادی که بین شرکت ترانه شرقی و مدیربرنامه های «کریس دی برگ» وجود دارد، امتیاز قانونی این اثر مشترک در خاک ایران در اختیار موسسه ترانه شرقی است و در خارج از خاک ایران حقوق قانونی اجرای این قطعه در اختیار «کریس دی برگ» و شرکت طرف قرارداد آثار این خواننده است. بنابراین اجرای این قطعه در کنسرت شب گذشته هیچ تخلف غیرقانونی ای را در پی نداشته است.»

رجب پور درباره  علاقه کریس دی برگ به ایرانی ها گفت: «اگر قرار باشد خارج از بحث های حرفه ای درباره این موضوع اظهار نظر کنم اعتقاد دارم کریس دبرگ با این کار و اجرای این قطعه در یک کنسرت به همراه یک خواننده ایرانی نشان داد که همچنان علاقه‌اش به ایرانی‌ها زیاد است. من شخصیت این هنرمند را واقعا شخصیتی مردمی و فرهیخته دیدم و ایشان شناختی بالا از مردم و تاریخ ایران را داشت که این موضوع در آن زمان برای من جالب توجه بود.»

همکاری «کریس دبرگ» و «گروه آریان» در آلبوم چهارم آریان «بی تو با تو» اتفاق افتاد و قطعه «نوری تا ابدیت به همراه ویدئو کلیپ اش که به ترانه صلح معروف شد با نام “نوری تا ابدیت …” مورد توجه قرار گرفت. همچنین این قطعه مشترک در آلبوم “The Storyman ” کریس دی برگ که در اروپا و خاورمیانه توزیع شده است نیز منتشر شد.

منبع: موسیقی ما
تاريخ: ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
كليد‌واژه‌ها: کریس دبرگ
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: