تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




اجرای خشکسالی و دروغ در ونکوور

 khoshksali
نمایش خشکسالی و دروغ قرار است روز یکشنبه 8  مارس در ونکوور روی صحنه برود.
به گزارش سایت احساسالت فرهنگی به نقل از روزنامه شرق این نمایش با کارگردانی محمد یعقوبی و بازی آیدا کیخایی، احمد مهرانفر، باران کوثری و علی سرابی در ادامه تور خود در کانادا،روز هشتم مارس در ونکوور کانادا روی صحنه خواهد رفت.
بلیت‌های این نمایش از هفته گذشته پیش‌فروش و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. اتفاقی که در مونترال و تورنتو نیز افتاد. البته در اجرای مونترال که نخستین اجرای آن بود، علی ‌سرابی، بازیگر نقش امید، به‌دلیل نرسیدن ویزا نتوانست خود را به گروه برساند، اما در این اجرا او در کنار بازیگران دیگر این نمایش ایفای نقش خواهد کرد. سرابی و آیدا کیخایی بازیگرانی هستند که از نخستین اجرای این نمایش همراه آن بودند و در دو نقش امید و میترا بازی کردند.
نمایش «خشکسالی و دروغ» روز سیزدهم مارس به سالن ریچموند مونترال خواهد رفت و در آنجا به صحنه می‌رود.
خشکسالی و دروغ یکی از موفق‌ترین آثار محمد یعقوبی نویسنده و کارگردان است که پیش از این سه‌بار در ایران روی صحنه رفت. این نمایش در اجرای سال٩٠ خود با مشکلات زیادی روبه‌رو شد و در چهاردهمین‌شب اجرا در تماشاخانه ایرانشهر متوقف شد و با ممیزی بار دیگر بعد از یک‌هفته به صحنه رفت. در آن اجرا پیمان معادی به‌جای احمد مهرانفر حضور داشت.
همزمان با اجراهای بین‌المللی این نمایش که رکورد اجرا را در ایران دارد و تاکنون بیش از ١٣٠اجرا در ایران، آلمان، سوئد و ترکیه داشته، قرار است فیلم سینمایی آن به کارگردانی پدرام علیزاده و تهیه‌کنندگی سیدغلامرضا موسوی جلو دوربین برود و محمدرضا گلزار و آیدا کیخایی در این فیلم بازی کنند.
خشکسالی و دروغ  براساس دعای مشهور داریوش در تخت‌جمشید نامگذاری شده است. این نمایش علاوه‌براین دارنده رکورد اجرای نمایش در ایران است و برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین نمایش در سال١٣٩١ از سوی کانون ملی منتقدان و همچنین برنده جایزه‌ بهترین کارگردانی در سال١٣٨٩ از سوی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه‌تئاتر شده است. خشکسالی و دروغ، زیر نظر گروه باران آبانی و به دعوت دانشکده مطالعات آسیایی دانشگاه بریتیش‌کلمبیا و همکاری انجمن‌های دانشجویی ونکوور روی صحنه رفت.
تاريخ: ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
كليد‌واژه‌ها: ایرانیان در کانادا | باران کوثری | خشکسالی و دروغ | محمد یعقوبی | نمایشنامه ایرانی در کانادا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

William
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469639191
I came, I read this article, I condreueq.
Wandi
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469759054
Inrmaoftion is power and now I'm a !@#$ing dictator.