تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




اجرایی دیدنی و کیفی از یک گروه کم ادعا درسیاتل

Samadpour2

علی صمدپور موزیسین خوشنام و خوشکار ایرانی چند مدتی است که به سیاتل آمریکا آمده است و منشاء خیرات و برکات خوبی برای موسیقی دستگاهی و البته کهن ایرانی شده است. او علاوه بر آنکه به سراغ تدوین برخی کتاب های آموزشی اینتراکتیو(تعاملی) رفته است و از قرار یکی از کارهایش نیز پیش ردیف( ردیف مقدماتی آوازی استاد حسین عمومی )است برخی آلبوم های موسیقی را در خط فکری خاصی در حوزه موسیقی جدی و هنری ایران تهیه و منتشر می کند.

به تازگی نیز در اواخر ماه مارس در  سالن 250 نفری دانشگاه سیاتل با گروهی از موزیسین ها و نوازندگان خوشفکر و اهل کار جدی کنسرتی را برگزار کرده است که در نوع خود سر وگردنی از بسیاری کنسرتهای دیگری که ایرانیان نام آور وگمنام ارائه می کنند بالاتر ایستاده است. کنسرتی که اقبال خوبی هم به آن شد. البته این قاعده هر کاری است که وقتی به مخاطب کاری جدی و هنری و کیفی ارائه شود, مخاطب هم آن را جدی می گیرد و برایش هزینه می کند.

آقای صمدپور خود در یادداشتی کوتاه در فیس بوک خود توضیحی بر این کنسرت داده است:

آرزوی دیرینه‌ای را به بار نشاندن، خوشبختی‌ست. گاهی می‌گویم حتا یک‌بار در زندگی کافیست که آدمی نهایت خواسته‌اش را عملی کند. من نمی‌دانم که چند بار خوشبختی را از این منظر تجربه کرده‌ام، با همه‌ی خوارها و خارهایی که در صحبت گل هستند، اما اجرای شب ۲۶ مارچ امسال یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها بود که با دوستان بسیار عزیزی به بار نشست:


بهار موحد که بیش از بیست قطعه از ۵ دوره‌ی موسیقی ایرانی را به شایستگی اجرا کرد و تردید همگان را برای از پس چنین بار سنگینی برآمدن به یقین تبدیل کرد. سراغ ندارم که خواننده‌ای در یک کنسرت چنین گستره‌ی متنوعی را خوانده باشد.
آیدا مفتاحی که در زمانی بسیار کم به ما پیوست و نُه قطعه را به حرکاتش آراست.
نوازندگان پر از انگیزه برای کار و تحقیق و همراهی: شاهین شهبازی، سینا دهقانی، بابک صالحی و بابک دانشور؛ دوستان و موسیقیدان‌های مسلط و روشن‌بین.
ساعد مشکی طراح گرافیک
میلاد شاهجانی طراح انیمیشن
سینا سلیمی طراح پرتره‌ی موسیقی‌دانان و سلسله‌ها
ابراهیم پوستینچی طراح بک‌گراندها
مهرداد غلامی مترجم
مهدی کرمی عکس
حمید عطار همراه و پشتیبان پروژه
آرش محافظ، فرید خردمند، احسان عابدی، فرهود صفرزاده که هر کدام با مقاله‌ها و توضیحات‌ و مشورت‌های‌شان بسیار کمک‌حال من بودند.


در این کنسرت ۲۸ قطعه‌ی آوازی و سازی از دوره‌های تیموریان، صفویان، قاجاریه قبل از مشروطه، قاجاریه بعد از مشروطه، پهلوی اول، پهلوی دوم، بعد از انقلاب و تا اکنون اجرا شد. Seattle Townhall میزبان این برنامه بود و بلیط‌های کنسرت ۲ هفته قبل از اجرا کاملا به‌فروش رفته‌بود. جای همه‌ی دوستان عزیز و علاقمندان به موسیقی ایرانی در کنارمان خالی بود.

امیدکه بازار مجموعه کار آقای صمدپور جدی تر و پر اقبال تر از گذشته شود. سعی سایت ما این است که در آینده ای نزدیک درباره مجموعه ای از فعالیت های اقای صمدپور گزارشی تفضیلی ارائه کنیم.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
كليد‌واژه‌ها: علی صمدپور | کنسرت در سیاتل
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Jimmy
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469744140
At last! Something clear I can unneastrdd. Thanks!
Andy
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469663271
Mighty useful. Make no mistake, I appcireate it.