تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




آوازخوان دوره گرد روانی پور جزو ده کتاب اول آمازون

Screen Shot 2015-10-16 at 10.39.33 PMخانم منیرو روانی‌پور داستان نویس شهیر ایرانی که چند سالی است به همراه همسرش بابک تختی در همسایگی ما در ایالت نوادا زندگی می‌کند و البته سخت فعال و پرکار است. تازه‌ترین کتابش را  با عنوان«آوازخوان دوره‌گرد» انتشار داده است که در چند روز اخیر رده ده کتاب اول نویسندگان غیر انگلیسی زبان سایت آمازون را به خود اختصاص داد.

به گزارش Senses Cultural  عکسی از این کتاب که در فیس بوک خانم روانی‌پور قرار گرفته است نشان می‌دهد که کتاب به ایالت کالیفرنیا هم رسیده است.

برابر آماری که روی سایت آمازون در فروش این کتاب قرار گرفته است روز گذشته در رنکینگ کتابهای آمازون، در رده ۹۴۸۳ بود، این یعنی عالی، از 35 میلیون کتاب، هفتمین رده کتاب در میان نویسندگان زن، و نهمین کتاب محبوب در میان کتابهای فیکشن زبان غیرانگلیسی.

البته پیش از این هم کتاب چهار روز در همین حوزه رده اول را در این سایت داشت و جتی در میان کتاب‌های شاعران انگلیسی زبان هم رده هفتم را به دست آورده بود.

در هر حال کتاب در رده‌های یک تا ده در نوسان است و این روند رشدی صعودی دارد و بنا بر این اگر در چند روز آینده روی سایت آمازون کلیک کردیدو دیدید که رنکینگ این کتاب بسیار بهتر شده است ، تعجب نکنید چرا که تب آن دارد می گیرد و به قول دوست ناشری که موتور هر کتاب در خودش است از قرار موتور کتاب خانم روانی‌پور تازه روشن شده و به این زودی‌ها هم سر ایستادن ندارد.

سایت Senses Cultural پیش از این خبری کوتاه از خانم روانی‌پور منتشر کرده در آن به نمایش فیلمی از زندگی و آثار و دیدگاه‌های او در زمینه داستانویسی پرداخته بود.

در فیلمی که در برنامه تماشای بی بی سی از زندگی و آثار منیرو روانی پور تهیه و پخش شد, او از همه چیز سخن می‌گوید. از دوران کودکی و نوجوانی و ده سالی که به قول خودش چشم به دریا باز می‌کرد و از منوچهر آتشی و علی باباچاهی و فروغ و مرگش و ماجراهای دیگری که بر زندگی و زیست او رفت.

از سبک داستانی‌اش و گریزهایی که به رئالیسم جادویی می‌زد و می‌زند و نیز بخش‌هایی از داستانهایش را که می‌خواند.

از تجربه مهاجرتش به آمریکا و تجربه زیستن در دیار غرب و راه‌اندازی فیس بوکی برای ارتباط بیشتر با علاقه‌مندان به آثارش و جوانان مشتاق نوشتن و داستان‌نویسی و تماس با بیش از 60 نفر در سراسر جهان در شبانه روز و کارکردن با آنها.

در هر حال آنهایی که علاقه‌مندند این داستان خانم روانی‌پور را بخوانند می‌توانند به این نشانی بروند و البته نظرهای زیر معرفی کتاب و برخی صفحات نمونه را بخوانند و کتاب را به صورت آنلاین بخرند.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
كليد‌واژه‌ها: منیرو روانی‌پور
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: