تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




آخرین نشست خبری اوباما در سیطره زنان

B5PhumDIMAAO0zN

کمتر کسی فکر می کرد رئیس جمهور آمریکا در آخرین نشست خبری خود یک ابتکار ویژه به خرج دهد که از یک سو فریاد تحسین زنان را به هوا بلند کند و در دیگر سو فریاد اعتراض آقایان را.

این نکته تازه در نشست خبری چندان به چسم نیامد, اما وقتی نشست به پایان رسید آقایان خبرنگار متوجه شدند که چه رودستی خوردند! بله! آقای اوباما تنها به زنان خبرنگار اجازه داد سوالات خود رامطرح کنند و هر هشت خبرنگاری که سوال کردند از میان زنان بودند و حتی یک خبرنگار مرد هم اجازه پرسشگری نیافت.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از نشریه اینترنتی گاردین + پرزیدنت اوباما در آغاز این نشست، که برخلاف معمول شلوغ و پرتعداد بود، به شوخی گفت می‌خواهد برای تهیه «فهرست خوش‌اخلاق‌ها و بداخلاق‌های سال» با منشی مطبوعاتی‌اش مشورت کند.

به نوشته گاردین، با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که بر اساس این فهرست آقای اوباما، سال ۲۰۱۴، بویژه برای زنان روزنامه‌نگار سیاسی‌نویس، سال خوبی بوده است، چرا که هر ۸ پرسشی که در آن نشست مطرح شد، توسط آنها بود.

این خانم‌های روزنامه نگار، از رئیس جمهوری درباره هکرهای شرکت سونی پیکچرز، تصمیمش برای عادی‌سازی مناسبات با کوبا، و همچنین روابط نژادی در ایالات متحده پرسیدند.

رسانه‌های اجتماعی هم فوراً دست به کار شدند و این باره اظهار نظر کردند.

به عنوان نمونه در توئیتر نوشتند:هر هشت گزارشگری که پرزیدنت اوباما امروز برای سوال کردن صدا زد، زن بودند.

#اوباما الان یک مصاحبه مطبوعاتی داشت و حتی یک سئوال هم از هیچ خبرنگار مردی نگرفت؛ عالی بود.

#می‌بینید وقتی خانم ها سئوال می‌کنند، مصاحبه مطبوعاتی چقدر خبری می‌شود؟

#کیف می‌کنم کنار گود بایستم و دعوای دو طرف را بر سر این که پرزیدنت اوباما فقط خانم‌ها رو صدا کرد، تماشا کنم.

گاردین در ادامه این مطلب خود نوشت، در حالی که زنان در اتاق کنفرانس از حسن انتخاب رئیس جمهوری به شوق آمده و او را تشویق می‌کردند، می‌شد گله‌ و شکایت برخی از گزارشگران شبکه‌های تلویزیونی که فرصت طرح پرسش به آنها داده نشد را شنید.

یکی از آن آقایان در پیامی در توئیتر نوشت:

#پرزیدنت اوباما در نشست خبری امروز هیچ گزارشگر تلویزیونی را فرا نخواند؛ همه‌اش از زن‌ها بود.

یا یکی دیگر که نوشت:در سال ۲۰۱۵ فقط زنان وارد سالن کنفرانس خبری شوند!

آقای اوباما در نشست خبری خود درباره اقتصاد و سیاست خارجی و داخلی آمریکا سخن گفت و افزود:

در زمینه اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا عملکرد دولت در سال ۲۰۱۴ را مثبت ارزیابی کرد و گفت در این سال ۱۱ میلیون شغل جدید ایجاد شد، حداقل دستمزدها رو به افزایش است، تولیدات ایالات متحده رشد داشته، و صنعت خودروسازی تقویت شده و در قدرتمندین شرایط خود از سال ۲۰۰۵ میلادی (۱۳۸۴ خورشیدی) به این سو قرار گرفته است.

پرزیدنت اوباما در ادامه به رویکرد ایالات متحده در مواجهه با چالش‌های بین‌المللی در سالی که گذشت اشاره کرد و گفت کشورش در مبارزه جهانی با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)، بیماری ابولا در غرب آفریقا و همچنین اقدامات تهاجمی روسیه، نقش رهبری ایفا کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین، به تصمیم شرکت فیلم‌سازی «سونی پیکچرز» برای به تاخیر انداختن اکران عمومی فیلم «مصاحبه» در پی حمله سایبری هکرهای کره شمالی اشاره کرد و ضمن «اشتباه» خواندن تصمیم آن شرکت، به پیونگ یانگ هشدار داد که منتظر پاسخ ایالات متحده به حمله علیه این شرکت فیلم‌سازی باشند.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
كليد‌واژه‌ها: زنان خبرنگار
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Ali
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469721700
That's an initellgent answer to a difficult question xxx